((وبلاگ برتر)) جدید
 
    


  • قالب سبز
  • قالب سبز
  • قالب سبز

  جاي تبليغات شما در اين مكان


درباره وبلاگ

**به وبلاگ من خوش آمدید** امید وارم لحظه خوشی را در این وبلاگ سپری کنید ""علی اکبر ****""

موضوعات

آرشيو مطالب

نويسنده محترم

تبليغات لوكس بلاگ
درباره لپ تاپ هایی که عنوان (dual core) را دارند!!!!

هر پردازنده اي که از دوهسته پردازشي (Core) تشکيل شده باشد را دوهسته اي (Dual Core) خطاب مي کنند .

خيلي طبيعي و بديهي است که سر آدمي که اطلاع ندارد کلاهي گذاشته يا برداشته شود. مثال بارز اين ماجرا به لپ تاپ هايي مربوط مي شود که از پردازنده هاي دوهسته اي استفاده مي کنند. در بازارهاي جهاني دوگونه لپ تاپ با پردازنده دوهسته اي با نام هاي Dual Core وCore 2 Duo عرضه مي شود که در ظاهر اختلاف مختصري با هم دارند اما به قيمت ها که نگاه مي کنيد تفاوت ها بيشتر جلوه مي کنند. از اين رو در اين فرصت قصد داريم مختصري در اين باب صحبت کنيم تا آنهايي که نگاه درستي بدين ماجرا ندارند، بدانند که داستان از چه قرار است و بس.

پردازنده هاي Dual Core
شايد مي دانيد پردازنده هاي کنوني بازار از يک هسته تا چهار هسته را شامل مي شوند. بين مدل هايي که در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار دارد با مدل هايي که به طور اختصاصي در دسک تاپ ها مورد بهره برداري واقع مي شود تفاوت هايي وجود دارد که اصلي ترين آن به ميزان مصرف انرژي مربوط مي شود.
اين را هم گفته باشم که پردازنده هاي مخصوص لپ تاپ يا تک هسته اي هستند يا دوهسته اي و مدل هاي سه هسته اي و چهارهسته اي در اين وادي يافت نمي شوند. اين را هم بگويم که چندين سال پيش رسم بود که از برخي پردازنده هاي مخصوص دسک تاپ روي لپ تاپ ها نيز استفاده مي شد که اين رويه شکرخدا در روزگار ما در حال فراموشي است.
اما هر پردازنده اي که از دوهسته پردازشي (Core) تشکيل شده باشد را دوهسته اي (Dual Core) خطاب مي کنند از اين رو اين اصطلاح Dual Core به نوعي اصطلاحي عام است که شامل مدل هاي دوهسته اي Intel، AMD و حتي VIA مي شود.
مشکلي که در ابتداي صحبت بدان اشاره کردم از همين جا نشأت مي گيرد چراکه اين شرکت Intel از دو نوع مختلف پردازنده دوهسته اي در لپ تاپ ها استفاده مي کند. در واقع Intel مثل هميشه زرنگي کرده و عنوان عام Dual Core را به مدل Pentium چسبانده است. به بيان ديگر اگر روي بدنه لپ تاپ عنوان Intel Dual Core قيد شده بود، بدانيد که با يکي از مدل هاي Pentium Dual Core طرف هستيد. مدل هاي اين خانواده با T2060، T2080، T2130 و همچنين T2310، T2330، T2370، T2390، T2410، T3200 و T3400 نامگذاري شده اند. قرار است مدل جديد Pentium T4200 نيز به زودي در لپ تاپ ها استفاده شود.
موضوع اين نوشتار دلالت بر ضعف اين پردازنده ها ندارد اما بر اين موضوع تاکيد دارد که مواظب باشيد آنها را به جاي پردازنده هاي Core 2 Duo نخريد.
قيمت لپ تاپ هايي که از اين خانواده پردازشي استفاده مي کنند به طور معمول بين مدل هاي Celeron و Core 2 Duo قرار دارد و استفاده از آن به صراحت مطلوب تر از مدل هايي است که از شبه پردازنده هاي Celeron بهره مي برند.
اين را هم بگويم و ختم کلام که
در ليست نام مدل هايي که در بالا بدان اشاره شده است هر چه به انتهاي ليست نزديک شويد با مدل هاي قوي تر مواجه خواهيد شد و توصيه مي کنم بي خيال سه مدل اول شويد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:49 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              

لينک دوستان
قالب سبز

sargarmi

موزیک-سرگرمی و کشتی کج

تبسم

دل نوشته های یک دختر تنها

بزرگترین پایگاه تفریحی و ی ایرانی

هرچی تو دوست داری

سایت تخصصی برق وروستای راوه

SEVEN FILME

نرم افزار های توپ اندروید

عاشقانه ها

دانلود كده آچار فرانسه

جوک بد !!!

.::جم دانلود::.

رزمی(کانگ فو توا)

ردیاب خودرو


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ برتر(20وبلاگ) و آدرس 20veblog.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






لينک هاي روزانه

امكانات وبلاگ

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

--> ابزار وبلاگنویسی